REKLAMAČNÝ PORIADOK
platný odo dna 02.01.2010
Tento reklamačný
poriadok sa vydáva na zabezpečenie rýchleho a správneho postupu pri vybavovaní
reklamácií vád tovaru.
Článok 1.
Všeobecné ustanovenia
1. Reklamačný
poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od spoločnosti ASEC, s.r.o. so
sídlom Ivánska cesta 4, 821 04 Bratislava, IČO:
35 707 127 , spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného
súdu Bratislava I v odd. sro, vložka č. 12933/B
(ďalej len „predávajúci“) .
2. To, že bol
kupujúci oboznámený s reklamačným poriadkom a záručnými podmienkami potvrdzuje
kupujúci zároveň s uzavretím kúpnej zmluvy, t.j. prevzatím tovaru a zaplatením kúpnej
ceny.
3. Reklamačný
poriadok v tejto podobe je platný pre všetky obchodné prípady, pokiaľ nie sú
zmluvne ujednané iné záručné podmienky.
Článok 2.
Nárok na uplatnenie záruky
1. Kupujúci má právo uplatniť si
u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje vady,
ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a
bol zakúpený
u predávajúceho.
2. Kupujúci je povinný vykonať
prehliadku tovaru pri prevzatí tovaru. Pokiaľ tak neučiní, môže uplatniť nároky
z vád zistených pri tejto prehliadke, len keď
preukáže, že tieto vady mal tovar alebo montáž tovaru
už v čase prevzatia tovaru alebo v čase montáže tovaru.
3. Počas záručnej doby má
zákazník právo na bezplatné odstránenie vady po
predložení tovaru oprávnenému zástupcovi predávajúceho spolu s originálnym
obalom tovaru, záručného listu a dokladu o zaplatení spolu s dodacím listom.
4. Ak tovar vykazuje vady, zákazník má právo písomne uplatniť reklamáciu v
ktorejkoľvek prevádzkarní predávajúceho, v ktorej je prijatie reklamácie možné.
5. Kupujúci je povinný reklamovať
vady tovaru u predávajúceho bez zbytočného odkladu, inak
kupujúcemu zaniká právo voči predávajúcemu na bezplatné odstránenie vady.
6. Kupujúci si uplatňuje
reklamáciu vád tovaru u predávajúceho alebo u jeho
zamestnanca povereného za vybavovanie reklamácií.
7. Kupujúci je povinný určiť
spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3
pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä
ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby,
najneskôr do 30 dní odo dna
uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia
vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr;
vybavenie reklamácie však nesmie
trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
8. Ak kupujúci reklamáciu výrobku
uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu
zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok
odborného posúdenia nemožno od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné
posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Ak kupujúci
reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol,
osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť,
komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie.
9. Predávajúci
vydá kupujúcemu doklad o reklamácii tovaru vo vhodnej forme, v ktorom je
kupujúci povinný presne označiť vady tovaru.
10. Kupujúci
nemá právo uplatniť záruku na vady, o ktorých bol predávajúcim
v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k
okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
11. Predávajúci
si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar za iný a
obdobným so zrovnateľnými technickými parametrami.
12. Predávajúci
vybaví reklamáciu tovaru najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia.
Článok 3.
Nárok na uplatnenie si záruky zaniká
Nárok na
uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká:
a) stratou
dokladu o zaplatení, stratou dodacieho listu alebo stratou
záručného listu,
b) neoznámením
zjavných vád pri prevzatí tovaru,
c) uplynutím
záručnej doby tovaru ,
d) mechanickým
poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
e) poškodením
tovaru pri preprave vlastným dopravným prostriedkom,
f) používaním
tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a
mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
g) neodborným
zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
h) poškodením tovaru
nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v
dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými
predpismi platnými v SR,
i) poškodením tovaru
neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
j) poškodením
tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
k) neodborným
zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou či
atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
l) zásahom k
tomu neoprávnenej osoby.
Článok 4.
Dlžka záruky
1. Záručná doba
je 24 mesiacov, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená záručná doba iná,
a plynie odo dna prevzatia tovaru a potvrdenia potrebných dokumentov
súvisiacich s tovarom oprávnenou osobou.
2. Záručná doba
sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej
opravy tovaru.
3. V prípade
výmeny tovaru za nový, dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedený vymenený
tovar, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodného dodacieho
listu a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne bežať
záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.
Článok 5.
Cenník opráv
1. Všetky právom
uplatnené záručné opravy sú bezplatné.
2. Za
neoprávnenú reklamáciu tovaru je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu
poplatok vo výške 50 € a cestovné
náklady predávajúceho.
3. V prípade
nutnosti využiť expertízu výrobcu, dovozcu, alebo dodávateľa na zistenie vád tovaru, kupujúci je povinný zaplatiť preddavok určený
predávajúcim na expertízu a na prepravné náklady predávajúceho do miesta sídla
výrobcu, dovozcu, alebo dodávateľa. V prípade, ak sa ukáže, že expertíza bola
oprávnená, predávajúci vráti kupujúcemu preddavok na expertízu.
Článok 6.
Spôsob vykonania reklamácie
1. Pokiaľ sa
jedná o vadu odstrániteľnú, bude reklamácia vybavená nasledujúcim
spôsobom:
a) Predávajúci,
výrobca a lebo dodávateľ závadu odstráni, a to bez
zbytočného odkladu alebo
b) Predávajúci,
výrobca a lebo dodávateľ vadný tovar vymení (závisí
to len na rozhodnutí predávajúceho a kupujúci sa nemôže takéhoto vybavenia
svojej reklamácie právom domáhať).
2. Pokiaľ sa jedná
vadu, ktorú nemožno odstrániť, a ktorá bráni tomu, aby
mohol byt tovar riadne užívaný ako bez vady,
predávajúci, výrobca a lebo dodávateľ vybaví reklamáciu:
a) výmenou
tovaru za tovar iný funkčný rovnakých alebo lepších technických parametrov
alebo
b) v prípade, že
nemôže predávajúci, výrobca a lebo dodávateľ vykonať výmenu tovaru za iný,
uzatvorí reklamáciu vystavením dobropisu na vadný
tovar.
3. Vybavenie
reklamácie sa vzťahuje len k popisu vady uvedeného kupujúcim.
Predávajúci bude kupujúcemu účtovať prácu technika alebo iných osôb oprávnených
na vykonanie reklamácie v prípade, že popis vady bude
nedostatočný alebo zavádzajúci.
Článok 7.
Poučenie
podľa § 18 zák. 250/2007 Z.z.
Podľa § 18 ods. 4 Zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa je predávajúci povinný
poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu .
Poučenie:
Podľa § 619 Obč. zákonníka predávajúci pri veciach predávaných za nižšiu
cenu nezodpovedá za vady, pre ktoré bola dojednaná
nižšia cena.
Podľa § 622 O.z. Ak ide o vadu
, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo , aby bola bezplatne , včas
a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu
bez zbytočného odkladu odstrániť. Ak vec nebola ešte použitá, môže kupujúci
namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci ,
alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu
súčasti. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady
vymeniť vadnú vec za bezvadnú.
Podľa § 623 O.z. 1/ Ak ide o vadu ,
ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať
ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci
alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak
síce ide o odstrániteľné, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady
po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne
užívať.
2/Ak ide
o neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na
primeranú zľavu z ceny veci.
Článok 8
Záverečné ustanovenia
1. Predávajúci
si vyhradzuje právo na zmenu tohto reklamačného poriadku.
Povinnosť písomného oznámenia zmeny tohto
reklamačného poriadku je splnená jej vyvesením v sídle spoločnosti a na predajnom
mieste predávajúceho.
2. Na vzťahy
neupravené týmto reklamačným poriadkom sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho
zákonníka.
3. Tento
reklamačný poriadok nadobúda platnosť
dňom jeho vyvesenia a účinnosť voči
kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.
V Bratislave, dňa 02.01.2010
Martin Grexa, konateľ